دکتر فرناز فرشباف
تماس

مشاوره روز های یکشنبه از طریق تماس تلفنی

تنفس پس از جراحی بینی

تنفس پس از جراحی بینی
یکی از نگرانی های افراد برای جراحی بینی ، امکان بروز مشکلات تنفس پس از جراحی بینی می باشد، که اگر در هنگام عمل بینی اصولی از قبیل رفع پولیپ بینی و ضایعه ها، اصلاح صحیح توربین و شاخک ها و غیره با دقت و صحیح رعایت شود، می توان این اطمینان را داشت حتی اگر بینی کوچک شده باشد با هیچ گونه مشکل تنفسی بعد از عمل بینی مواجه نخواهید شد. اگر به دنبال فهمیدن علت بروز تنگی تنفس بعد از رینوپلاستی هستید یا می خواهید با راه های بهبود تنفس پس از جراحی بینی آشنا شوید ، این مقاله از سایت دکتر فرناز فرشباف   بهترین جراح بینی تهران را از دست ندهید.
ادامه مطلب

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی
سپتوم یا تیغه بینی ، دیواره ای از جنس استخوان و غضروف است که بینی را به دو سوراخ جداگانه تقسیم می کند. وقتی سپتوم به یک طرف بینی منحرف گردد، انحراف تیغه بینی ایجاد می شود. بهتر است بدانید برخی از افراد با انحراف تیغه بینی متولد می شوند و در برخی از افراد در اثر برخورد ضربه ایجاد می شود. در انحراف بيني ، یک مجرای بینی بسیار کوچکتر از دیگری است ؛ این امر ، می تواند تنفس را دچار مشکل کند. سایر علائم انحراف تیغه بینی ، ممکن است شامل خونریزی مکرر از بینی و درد صورت باشد. لازم به ذکر است که جراحی ، تنها راه برای رفع انحراف دماغ می باشد.
ادامه مطلب

افتادگی بینی بعد از عمل

افتادگی بینی بعد از عمل
یکی از جراحی های شایع در میان افراد که با هدف درمانی و زیبایی انجام می شود، جراحی بینی می باشد و مزیت های بسیار زیادی دارد، اما در صورتی که این جراحی توسط جراح با تجربه و همچنین درست واصولی انجام نشود، عوارضی را برای فرد ایجاد خواهد کرد که یکی از این عوارض افتادگی بینی بعد از عمل می باشد. در این عارضه نوک بینی فرد خالت افتاده ای پیدا کرده و منجر به نازیبایی ظاهر بینی خواهد شد. علت های مختلفی برای بروز این عارضه بعد از جراحی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل علت آن و هم چنین روش های جلوگیری و درمان آن را نیز بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب

مدل بینی خوکی

مدل بینی خوکی
**بخش اول: مزایا و فواید استفاده از مدل بینی خوکی در جراحی بینی** ۱. **شباهت به ساختار و عملکرد انسان:** مدل بینی خوکی به دلیل شباهت‌های ساختاری و عملکردی به بینی انسان، امکان مطالعه و تحلیل دقیق‌تر از فرآیندهای جراحی را فراهم می‌کند.
ادامه مطلب

جابه جایی غضروف بینی بعد از عمل و علت آن

جابه جایی غضروف بینی بعد از عمل و علت آن
عمل بینی علاوه بر مزیت هایش دارای عوارضی نیز می باشد که یکی از این عوارض شایع جابه جایی غضروف بینی بعد از عمل است که موجب نگرانی افراد می شود و برای انجام این جراحی دچار تردید و شک می شوند، باید به این نکته اشاره کرد که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه جایی برای نگرانی وجود نداشته و این جراحی بدون عوارض برای فرد انجام خواهد شد. در این مقاله به طور کامل برای آگاهی بیشتر شما علت جابه جایی غضروف بینی بعد از عمل و برطرف کردن آن را بررسی خواهیم کرد، پس تا پیان مقاله همراه ما باشید.
ادامه مطلب

کشیدن بخیه بینی به چه صورت است؟

کشیدن بخیه بینی به چه صورت است؟
سوالاتی وجود دارند که در این خصوص می‌توانند ذهن هر فردی را درگیر کنند. اغلب افرادی که از زمان و روش‌های صحیح خارج کردن بخیه از بینی اطلاع ندارند، به انجام جراحی‌های ثانویه بینی می‌پردازند. چرا که این افراد با بی اطلاعی خود بخیه‌ها را به شکلی اصولی از بینی خارج نکرده‌اند و بینی آن‌ها آسیب دیده است. بسیاری از افراد نیز نگران هستند که‌ چطور می‌توان بخیه‌ها را از بینی خارج کرد. آیا کشیدن این بخیه درد دارد؟ آیا جای بخیه پس از عمل باقی می‌ماند؟! و خیلی موارد دیگر که قرار است در ادامه این مطلب به آن‌ها بپردازیم.
ادامه مطلب

تکنیک‌های جدید در جراحی بینی: نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها

تکنیک‌های جدید در جراحی بینی: نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها
تکنیک‌های جدید در جراحی بینی، با ارتقاء دقت، کاهش عوارض و افزایش رضایت بیماران، گام مهمی در جلب اعتماد و بهبود نتایج جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شوند. پیشرفت‌های تکنولوژی، روش‌های تصویربرداری پیشرفته، استفاده از رباتیک، فناوری لیزر و تزریقی‌ها از جمله این تکنیک‌ها هستند که به طراحی جراحی‌های بینی به شکل دقیق‌تر و اثربخش‌تر کمک می‌کنند.
ادامه مطلب

راهنمای مراقبت‌های پس از جراحی بینی برای جلوگیری از ورم

راهنمای مراقبت‌های پس از جراحی بینی برای جلوگیری از ورم
استفاده از پره‌های یخی: استفاده از پره‌های یخی بر روی ناحیه بینی بعد از جراحی می‌تواند به کاهش ورم کمک کند. پره‌های یخی را برای 10-15 دقیقه به صورت مکرر بر روی ناحیه بینی قرار دهید. این کار را در طول روز تکرار کنید. اما به یاد داشته باشید که پره‌های یخی را مستقیماً روی پوست قرار ندهید و از چسباندن آنها به پوست بپرهیزید.
ادامه مطلب

بررسی تأثیر جراحی بینی بر کیفیت زندگی بیماران

بررسی تأثیر جراحی بینی بر کیفیت زندگی بیماران
مقدمه: جراحی بینی، به عنوان یک روش زیبایی شناخته شده، از طریق تغییر در اندازه، شکل و ساختار بینی، می‌تواند بهبودی مشهود در ظاهر بیماران به همراه داشته باشد. اما علاوه بر این جنبه، می‌توان انتظار داشت که جراحی بینی تأثیر قابل‌توجهی بر جنبه‌های مختلف کیفیت زندگی بیماران، از جمله عوامل فیزیکی، روانشناختی و اجتماعی، داشته باشد. این مقاله با هدف بررسی این تأثیرات و ارائه یک مرور جامع و طولانی در این زمینه تهیه شده است.
ادامه مطلب

انواع جراحی های بینی را باهم بشناسیم

انواع جراحی های بینی را باهم بشناسیم
عمل بینی یکی از معروف‌ترین جراحی‌های زیبایی است که به منظور بهبود شکل و ظاهر بینی انجام می‌شود. هر شخص دارای بینی منحصر به فردی است و ممکن است برخی از افراد به دلایل زیبایی، تنفسی یا جراحی ترمیمی به انجام عمل بینی نیاز داشته باشند. در این وبلاگ، انواع عمل بینی را بررسی می‌کنیم و توضیحات جامعی درباره هر مدل ارائه می‌دهیم: عمل بینی زیبایی (Rhinoplasty): عمل بینی زیبایی یا راینوپلاستی یکی از رایج‌ترین عمل‌های بینی است. در این عمل، شکل و اندازه بینی به منظور بهبود ظاهر و توازن چهره تغییر می‌کند. این عمل می‌تواند شامل ...
ادامه مطلب