دکتر فرناز فرشباف
تماس

مشاوره روز های یکشنبه از طریق تماس تلفنی

سرما و عمل بینی

سرما و عمل بینی

 

 

برخی از افراد تصور می کنند آب و هوای سرد زمستان ممکن است در بهبود زخم ها پس از رینوپلاستی اختلال ایجاد کند اما صادقانه بگوییم هیچ دلیلی برای انجام نشدن جراحی بینی در زمستان وجود ندارد ولی نیاز است به طبیعت درونی بدن خودتان هم توجه کنید .

در طول ماه های سرد سال، سیستم های گرمایشی شروع به کار می کنند ولی مشکل با سیستم های گرمایشی این است که هوا خیلی خشک می شود. در این حالت رطوبت هم تقریبا صفر است.

« هیچ دلیل علمی و ثابت شده ای در مورد عدم عمل جراحی بینی در فصل سرما وجود ندارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به تهویه هوای منزل و محل کارتان اهمیت بدهید، زیرا در طول ماه های سرد سال به دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی هوای خانه خشک می شود و رطوبت هوا تقریباً به صفر می رسد و این خشکی هوا باعث ایجاد مشکلاتی در داخل بینی می شود.

ما همیشه مراجعه کنندگان برای عمل زیبایی بینی در فصول سرما را از این موضوع آگاه می سازیم و مراقبت های لازم را به آنها گوشزد می کنیم و همچنین داروهایی جهت بهبود وضعیت تجویز می کنیم.»

مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی در فصل سرما

جهت مشاوره با دکتر فرناز فرشباف با ما در ارتباط باشید 

با استناد بر مطالب ارائه شده شایان ذکر است افرادی که تصمیم دارند عمل جراحی بینی در فصل سرما انجام دهند، بايد از اين مسئله آگاه باشند که دستیابی به نتیجه رضایت بخش و مطلوب از عمل زیبایی بینی ، مستلزم رعایت مراقبت های خاصی می باشد.

  • استفاده از دستگاه بخور بعد از عمل بینی

برای حفظ نتیجه رینوپلاستی و جلوگیری از خشکی بینی ( ناشی از عدم وجود رطوبت کافی در هوا ) ، توصیه می شود؛ افراد در روزهای ابتدایی جراحی زیبایی بینی که در منزل استراحت می کنند با استفاده از دستگاه های بخور و باز گذاشتن گهگاه پنجره ها؛ مانع خشکی هوا و متعاقبا خشکی بینی شوند.

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و سرم های شستشو بعد از جراحی

با مرطوب کردن مخاط داخلی بینی با استفاده از سرم ها و کرم های تجویز شده توسط پزشک معالج ، می توان مانع خشکی داخل بینی شد.

نحوه استفاده از این کرم ها و سرم ها ، توسط جراح بینی به شما توضیح داده خواهد شد.

  • از دیگر مواردی که به حل این مشکل کمک می کند، نوشيدن آب و مايعات به میزان فراوان می باشد.
  • پرهیز از كشيدن سيگار و دخانیات که خشكي بيني را تشدید کرده و روند بهبود زخم ها را مختل می کنند، نیز از دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی در فصول سرد می باشد.

مزایای جراحی بینی در فصل سرما

  • کاهش ریسک ابتلا به آلرژی:

در بعضی از بیماران مبتلا به حساسیت و آلرژی، زمانی که در بهار جراحی بینی انجام می دهند احتمال دارد علائم آلرژی تشدید شده و دچار عطسه های مکرر شوند.

این علائم با جراحی در زمستان تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • تعریق کمتر:

به علت تعریق کمتر در فصل زمستان، ممکن است طی یک هفته ی اول نیاز شدیدی به استحمام نداشته باشید. از آنجایی که هفت الی ده روز بعد عمل گچ بینی نباید مرطوب و خیس شود، تعریق کمتر و عدم نیاز به استحمام از مزایای جراحی بینی در فصل زمستان محسوب می گردد.

  • تحمل بهتر گچ بینی:

جراحی بینی در فصل تابستان ممکن است برای بعضی افراد دشوار باشد. زیرا احساس خارش، تعریق و  ناراحتی در محل گچ می شود. در صورتی که جراحی بینی در فصل سرما موجب کاهش ناراحتی های حاصل از وجود گچ بر روی بینی می شود.

  • عدم تابش مستقیم نور خورشید:

نور مستقیم خورشید و گرمای ناشی از آن سبب تورم بینی می گردد. در فصل زمستان به علت اینکه خورشید با شدت زیادی نمی تابد، میزان تورم ناشی از در معرض خورشید قرار گرفتن بسیار کم می شود.

 

جهت مشاوره با دکتر فرناز فرشباف با ما در ارتباط باشید