دکتر فرناز فرشباف
تماس

مشاوره روز های یکشنبه از طریق تماس تلفنی

انواع جراحی های بینی را باهم بشناسیم

انواع جراحی های بینی را باهم بشناسیم 
 


عمل بینی یکی از معروف‌ترین جراحی‌های زیبایی است که به منظور بهبود شکل و ظاهر بینی انجام می‌شود. هر شخص دارای بینی منحصر به فردی است و ممکن است برخی از افراد به دلایل زیبایی، تنفسی یا جراحی ترمیمی به انجام عمل
بینی نیاز داشته باشند. در این وبلاگ، انواع عمل بینی را بررسی می‌کنیم و توضیحات جامعی درباره هر مدل ارائه می‌دهیم:
 

1. عمل بینی زیبایی (Rhinoplasty):
عمل بینی زیبایی یا راینوپلاستی یکی از رایج‌ترین عمل‌های بینی است. در این عمل، شکل و اندازه بینی به منظور بهبود ظاهر و توازن چهره تغییر می‌کند. این عمل می‌تواند شامل تنظیم انحناها، کوچک‌تر کردن بینی بزرگ، برطرف کردن نوک بینی برجسته و اصلاح مشکلاتی مانند انحراف پیچیده یا خمیدگی باشد.

جهت مشاوره با دکتر فرناز فرشباف با ما در ارتباط باشید 

2. عمل بینی تنفسی (Septoplasty):
عمل بینی تنفسی یا سپتوپلاستی به منظور بهبود عملکرد تنفسی انجام می‌شود. در این عمل، غضروف جداکننده دو نازک بینی (سپتوم) تنظیم می‌شود تا گردش هوا درون بینی بهبود یابد و مشکلات تنفسی ناشی از انحراف سپتوم رفع شود. این عمل به‌طور همزمان با عمل بینی زیبایی نیز انجام می‌شود.

 

3. عمل بینی ترمیمی (Reconstructive Rhinoplasty):
عمل بینی ترمیمی برای بازسازی و ترمیم بینی پس از صدمات، ضایعات جراحی قبلی یا اختلالات تولیدی استفاده می‌شود. این عمل می
‌تواند شامل بازسازی بینی پس از حادثه، جراحی برطرف کردن
ترک‌ها یا ضایعات پوستی و ترمیم بخش‌های بینی با استفاده از بافت‌های پوست یا غضروف از بخش‌های دیگر بدن باشد.

 

4. عمل بینی بازسازی‌ای (Revision Rhinoplasty):
عمل بینی بازسازی‌ای یا ریویژن راینوپلاستی برای تصحیح یا بهبود نتایج یک عمل بینی قبلی انجام می‌شود. در برخی موارد، عمل بینی اولیه نتایج مطلوب را نداشته یا مشکلاتی بعد از عمل پیش آمده باشد و نیاز به عمل دوباره برای بهبود وضعیت و شکل بینی باشد.

 

5. عمل بینی باز (Open Rhinoplasty):
عمل بینی باز یک روش جراحی است که در آن، بینی از طریق برش کوچکی در بین دو نازک بینی (کلپان) باز می‌شود. این روش به جراحان امکان مشاهده دقیق‌تر ساختار بینی و انجام تغییرات دقیق‌تر در شکل و اندازه بینی را می‌دهد.

 

6. عمل بینی بسته (Closed Rhinoplasty):
عمل بینی بسته نیز به عنوان روش جراحی دیگری برای بهبود شکل بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، برش‌ها در داخل بینی قرار می‌گیرند و برخی از ابزارهای خاص برای دسترسی به ساختارهای داخلی بینی استفاده می‌شود.

جهت مشاوره با دکتر فرناز فرشباف با ما در ارتباط باشید 

7. عمل بینی کوچک کردن (Reduction Rhinoplasty):
عمل بینی کوچک کردن برای کاهش اندازه بینی بزرگ انجام می‌شود. این عمل ممکن است شامل برداشتن بخشی از غضروف و استفاده از تکنیک‌های دیگری باشد تا بینی کوچک‌تر و متناسب با چهره شود.

 

8. عمل بینی بزرگ کردن (Augmentation Rhinoplasty):
عمل بینی بزرگ کردن برای افزایش اندازه بینی کوچک یا ضعیف انجام می‌شود. در این عمل، ممکن است از غضروف یا مواد پیش ساخته مانند آپوزیت یا پروتز بینی استفاده شود تا بینی بزرگتر و بهتر تعریف شود.

 

9. عمل بینی اصلاح تنظیم (Tip Plasty):
عمل بینی اصلاح تنظیم برای بهبود نوک بینی صورت می‌گیرد. در این عمل، نوک بینی تنظیم می‌شود تا شکل آن بهتر و تعادلی با بقیه قسمت‌های بینی و چهره برقرار شود.

 

10. عمل بینی اصلاح انحنا (Corrective Rhinoplasty):
عمل بینی اصلاح انحنا برای تصحیح و تنظیم بینی با انحناهای بزرگ یا پیچیده استفاده می‌شود. این عمل ممکن است شامل برداشتن غضروف اضافی، تغییر شکل استخوان بینی و ترمیم ساختارهای بینی تا راستایی و تناسب بینی بهبود یابد.

این توضیحات مختصری درباره انواع عمل بینی بود. همواره مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد هر نوع جراحی، با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شما تعیین کنند و به راهنمایی‌ها و روش‌های بعد از جراحی ایشان عمل کنید.

جهت مشاوره با دکتر فرناز فرشباف با ما در ارتباط باشید