دکتر فرناز فرشباف
تماس

مشاوره روز های یکشنبه از طریق تماس تلفنی

ترس از عمل بینی

همه ی آنهایی که بینی خود را عمل کرده اند ، روزهایی را گذراندند که از عمل بینی ، خونریزی ، تامپون بینی و بیهوشی میترسیده اند. و حالا همه ی آنهایی که میخواهند بینی خود را عمل کنند با این ترس ها مواجه میشوند.

اگر واقعانه به عمل بینی نگاه کنیم مثل تمامی عمل های جراحی خونریزی ، درد و یا حتی عوارض هم ممکن است به همراه داشته باشد. اما باید به این نکته آگاه باشید که نکات ظریف و مهمی در مورد نحوه ی انتخاب پزشک و جراحی وجوددارد که بسیار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با امنیت خاطر این دوران را سپری کنید و در نهایت به آن نتیجه و شکل مطلوبی که انتظار دارید دست پیدا کنید.

انواع ترس از عمل بینی چیست؟

ترس از عمل بینی می‌تواند هم به دلیل نگرانی در مورد عوارض بعد از جراحی بینی و هم در خصوص درد و یا ناراحتی در هنگام عمل بینی باشد. در ادامه به توضیح تمامی موارد مرتبط با این عوامل خواهیم پرداخت:

ترس از عوارض عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی مانند سایر جراحی‌های زیبایی دارای عوارض کوچک و یا بزرگی است که احتمال رخ دادن آن در زمان جراحی و یا بعد از آن وجود دارد. در واقع هر چه بیمار در مورد جراحی بینی و اقدامات قبل و مراقبت‌های بعد از آن اطلاعات کامل‌تری به دست آورد می‌تواند از این نگرانی‌ها و استرس‌ها دوری کند.

ترس از ناراحتی و درد در حین عمل بینی

یکی دیگر از استرس‌هایی که بیماران ممکن است قبل از عمل بینی با آن مواجه شوند، ترس از درد  و یا ناراحتی جراحی است. باید بدانید که درد و ناراحتی در هنگام عمل و یا بعد از آن با کمک مواد بیهوشی، بی حسی و همچنین داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک کاملا قابل کنترل می‌باشد.
اما ترس‌های از این قبیل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ترس از بیهوشی: امروزه با پیشرفتی که در علم و تکنولوژی شاهد هستیم، ریسک بیهوشی در هنگام عمل کاملا کاهش پیدا کرده است و عوارض ناشی از آن بسیار کم می‌باشد. عمل بینی بدون بیهوشی (با بیحسی) با توجه به شرایط فرد و نظر جراح می‌تواند انجام شود.

چگونه از عمل بینی نترسیم؟

استرس قبل از عمل بینی را می‌توان به شیوه‌های گوناگون مدیریت کرد و با آگاهی بیشتر از مراحل انجام جراحی بینی نیز می‌توان این نگرانی‌ها را کاهش داد. به صورت کلی داشتن آمادگی روانی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش استرس قبل از عمل است. راهکارهای زیر را می‌توان برای جلوگیری از استرس قبل از عمل خود استفاده نمایید:

✓ مصرف قرص ضد استرس قبل از عمل بینی
اگرچه که گاهی اوقات دوستان و آشنایان شما را به مصرف قرص ضد استرس قبل از عمل بینی تشویق می‌کنند. اما به هیچ عنوان نباید خودسرانه به مصرف هیچگونه دارویی قبل از عمل بینی پرداخت، چرا که ممکن است در روند جراحی و بهبود دوره نقاهت شما تاثیر بگذارد. بنابراین اگر استرس شما خیلی زیاد است و نمی‌توانید بر آن غلبه کنید بهتر است این مورد را حتما در جلسه مشاوره قبل عمل بینی با جراح خود در میان بگذارید.